CDA Amstelveen kiest Arjen Siegmann als nieuwe lijsttrekker

De leden van het CDA in Amstelveen hebben Arjen Siegmann gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezing in maart. Siegmann (48) neemt het stokje over van de huidige fractievoorzitter Pier Rienks, die heeft aangegeven niet meer beschikbaar te zijn voor een nieuwe raadsperiode.

Het lokale CDA-bestuur betreurt en respecteert dit besluit. ‘Wij zijn Pier erkentelijk voor het vele werk dat door hem in de raad voor Amstelveen is verzet. Wij denken daarbij in het bijzonder aan de vele moties die met succes door de fractie zijn ingediend op het gebied van veiligheid en zorg,’ aldus het partijbestuur. Pier Rienks staat nog wel als lijstduwer op de kieslijst op plek 15.

Na de ontstane vacature is de partij op zoek gegaan naar een kandidaat die bekend was met de gemeentelijke politiek en die als een herkenbare CDA-lijsttrekker de verkiezingen in zou kunnen gaan. In Arjen Siegmann werd de geschikte kandidaat gevonden. Siegmann was al eerder lid van de gemeenteraad en is stafmedewerker van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA en tevens hoofddocent financiële economie aan de Vrije Universiteit.

Waarnemend voorzitter Luc Jalink is verguld met de nieuwe lijsttrekker. “De ontstane situatie leidde ertoe dat we op zoek moesten naar een nieuwe lijsttrekker en we zijn erg blij dat we die in de persoon van Arjen Siegmann hebben gevonden. Het CDA heeft een lange traditie in Amstelveen en heeft een grote rol gespeeld in haar ontwikkeling. We zetten met Arjen Siegmann als lijsttrekker weer een nieuwe stap. We zien ook in hem iemand die net als Pier Rienks verder leiding kan geven aan de nieuwe periode van vernieuwing en groei.”

Siegmann was betrokken bij enkele recente rapporten over de toekomst van het CDA, zoals het rapport ‘Zij aan Zij’ van 2019 en het rapport van de Commissie Van Zwol over de herkenbaarheid van het CDA. “Ik geloof in de christendemocratie als stuwende kracht voor democratie en als bron van politiek handelen. Amstelveen is gebaat bij een sterk CDA dat zich dienstbaar opstelt aan de samenleving en betrouwbaar is in zijn politieke keuzes. Wij willen er zijn voor alle inwoners van Amstelveen,” aldus Siegmann.

Het CDA heeft nu 2 zetels in de gemeenteraad. De Algemene ledenvergadering van de partijafdeling heeft op 5 januari ook de rest van de kandidatenlijst vastgesteld. Op nummer twee staat het huidige raadslid Sandra van Engelen. De top tien bestaat verder uit Bert Rouwenhorst, Dick Aanen, John van Scheijndel, Job Siegmann, Timothy Doekhie, Amandhalia Varenhorst-Nasserie, Klaas van Gelderen en Trudie Aanen.

Het definitieve verkiezingsprogramma zal eind deze maand gepresenteerd worden.

De CDA kandidaten. V.l.n.r. Dick Aanen, Timothy Doekhie, Job Siegmann, Arjen Siegmann, John van Scheijndel en Sandra van Engelen.  – Foto: Trudie Aanen